close







Memory
(音樂劇-貓)詞:艾略特(Treror Eliot) 曲:Andrew Lloyd Webber

Midnight, not a sound from the pavement.
Has the moon lost her memory?
She is smiling alone.
In the lamp light the witheredleaves collect
at my feet,and the wind begins to moan.

Memory, all alone in the moon light.
I can smile at the old days, I was beautiful then.
I remember the time I knew what happiness was, let the memory live again.

Every street lamp seems to beat a fatal is tic warning.
Someone mutters and a street lamp gutters and soon it will be morning.

Daylight I must wait for the sunrise, I must think of a new life.
And I mustn't give in.
When the dawn comes tonight will be a memory too.
And a new day will begin.

Burnt out ends of smoky days, the stale cold smell of morning.
The street lamp dies, another night is over, another day is dawning.

Touch me.
It's so easy to leave me.
All alone with the memory.
Of my days in the sun.
If you touch me you'll understand what happiness is.
Look, a new day has begun.











午夜 車路上沒有聲音了
是否月亮失去了她的記憶
她在獨自微笑著
燈光下枯葉在我腳邊聚集
而風 開始悲嘆


回憶 獨自在月光下
舊日的我曾會微笑
我曾經美麗過
我記得那段我仍知道快樂的日子
就讓回憶 再次復活



每盞街燈都在敲著宿命的警告
某人在喃喃低語,街燈亦漸漸暗淡
很快就會是早晨了


晨光,我得等待日出
我得想著新的生命
而我不應放棄
當朝陽來臨
這夜也將成為回憶
而新的一天就要開始了


煙霞似的日子將燃燒殆盡
早上那霉冷的氣味
街燈已滅,又一夜將過去
另一天就要破曉



接觸我吧,反正離開我是很容易的
只有孤獨地與回憶一起
那段我在陽光下活著的日子
如果你接觸我
你就會明白快樂是什麼
看呀,新的一天已經開始了








arrow
arrow
    全站熱搜

    茵芙 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()